taket?

På tal om panel… Vilken väg är snyggast att ha panelen i taket? Liggande eller stående? Och ska panelen fortsätta ner på långsidorna? Gavelväggen vill jag iaf ha tapet på. Nu har jag plötslig beslutsångest. Sånt här har jag aldrig haft svårt att bestämma tidigare men det där snedtaket ställer till det. Det får inte bli för mycket plankkänsla.
Bild på vårt sovrum just nu:

20140108-114015.jpg

Och liggande panel:

20140108-114104.jpg

Stående:

20140108-114156.jpg

Det kommer även bli balkar i taket typ så här: (ignorera furun)

20140108-114320.jpg

Panelen kommer målas vit så klart och det kommer bli en tapet i stil med den i inlägget nedan. Kanske till och med exakt den. 🙂
Men långsidorna.. Ska man bara ha målad gipsskiva där eller panel? Ska den panelen då gå i motsatt riktning från taket. Om det är liggande i taket så har man stående på väggen? Eller? *sliter mitt hår*

2 responses to “taket?

  1. Caroline Henriksson

    Stående panel höjer ju rummet lite om man vill det. Jag tror jag hade skippat panel på väggen och målat den istället. Just med tanke på risken för att det kan bli väl mkt panel annars…men jag håller med dig, svårt beslut!!

    • Jaa… Svårt. Det är ju rätt högt eftersom taket kommer gå ända upp i nock. Så det kanske blir för hög typ kyrk-känsla om man har stående panel. Borde åka runt till folk o kolla hur dom har. 😛

Kommentera

